Nie ma róży bez kolców i jeśli decydujemy się na ułatwienie sobie życia w jakiejś kwestii, zazwyczaj zmuszeni jesteśmy zaakceptowanie także złych stron danego zjawiska. Najczęściej chodzi oczywiście o koszty takiego przedsięwzięcia i jeśli na przykład nie chcemy już dojeżdżać do pracy autobusem, musimy kupić samochód i wlewać do niego paliwo. Wyjdzie drożej. Ale będzie zdecydowanie wygodniej. A jak to jest w przypadku handlowania walutami w Internecie? Czy wygoda, jaką zapewnia pluskantor.pl i podobne portale powoduje powstawanie jakichś negatywnych zjawisk? Sprawdźmy.

Dodatkowe koszty transakcyjne

Wymiana walut online może nie generować żadnych dodatkowych kosztów, chociaż tutaj trzeba się upewnić, że tak właśnie jest. Najważniejsze jest to, by nasz kantor online posiadał rachunki bankowe w tych samych bankach co my. Wtedy wszystkie transakcje będą miały charakter transakcji wewnętrznych. Jest to bardzo istotne, ponieważ transakcje zewnętrzne to zawsze koszt, a w przypadku transakcji w obcych walutach bywa to koszt bardzo Duzy niezależnie od kwoty. Wbrew oczekiwaniom osób wymieniających waluty, często to właśnie niewielkie transakcje okazują się bardzo drogie, ponieważ opłata jest wysoka w stosunku do wymienianej sumy pieniędzy.

Konta na portalach transakcyjnych

Bardzo ważne jest to, że w przeciwieństwie do banków czy biur maklerskich, firmy zajmujące się wymianą walut w Internecie praktycznie nigdy nie pobierają żadnych opłat za samo posiadanie konta w ich serwisach. Jest to szczególnie istotne dla osób, które realizują transakcje okazjonalnie, na przykład kilka razy w roku, kiedy kupują coś za granicą lub wyjeżdżają na wakacje zagraniczne. Takie osoby, w przypadku istnienia opłat, musiałyby rezygnować z usługi, ale na szczęście opłat nie ma.

Prowizje od wymiany

Wygodniej zazwyczaj oznacza drożej, ale nie w przypadku transakcji internetowych. Internetowy kantor wymiany walut jest w stanie łączyć przyjemne z pożytecznym, czyli wygodę transakcji z jej bardzo niskim kosztem dzięki temu, że transakcje w zasadzie nie wymagają żadnej obsługi ze strony pracowników. Klient trafia w objęcia systemu elektronicznego, w którym wszystko odbywa się w pełni automatycznie i jest on w stanie zrealizować swoje oczekiwania bez żadnego wsparcia zewnętrznego. Warto zauważyć, że taka automatyczna wygoda oznacza także przyspieszenie transakcji, ponieważ czynnik ludzki zawsze powoduje opóźnienia.